Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
January 2, 2013
Image Size
1.4 MB
Resolution
800×1249
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,355
Favourites
286 (who?)
Comments
86
Downloads
172
×
RESIDENT EVIL: BACK TO MANSION by amirulhafiz RESIDENT EVIL: BACK TO MANSION by amirulhafiz
I admit sometimes I miss old school RE games..still remember RE1 scared the crap out of me XD.

In this artwork I want to achieve Resident Evil 1 atmosphere , gloomy and dark. I imagine Jill exploring this new creepy mansion alone. It is quite enjoyable creating this, bring back the old memories while listening to moonlight sonata :) hauntingly beautiful..
Add a Comment:
 
:iconbry-sinclair:
Love this look for Jill--my favourite Resi character.
Reply
:iconcocoredfield:
omg i love u arts
Reply
:icontherealmrox2:
Reading what you said I want this to happen too but sadly I lost faith in capcom and they may never do this (I hate them !)
But you perfectly captured the atmosphere here, very nicely done !
Reply
:iconmirage-5x5:
Fantastic pic
Reply
:iconamirulhafiz:
amirulhafiz Jan 19, 2013  Hobbyist Filmographer
Thanks :D
Reply
:iconrescue-cat:
Rescue-Cat Jan 9, 2013  Hobbyist Writer
It's lovely! =D I have only played RE4, though, to PS2, and it scares me to death, especially the chainsaw people xD I'd love to play the other games, though; do you know which consoles they are for?
Reply
:iconamirulhafiz:
amirulhafiz Jan 9, 2013  Hobbyist Filmographer
Thanks :D, yeah! chainsaw also scared me to death! I still remember playing RE4 for the first time my hands shaking so hard when the chainsaw man coming in, and suddenly he chop off my head!! now whenever I played RE4, when I saw chainsaw Im just like " huh, chainsaw, come on then" Im the one who chasing them now lol XD

If you like the scarier Resident Evil this is the list:

RE0= Gamecube, wii
RE1= PS1, PS3
RE1 remake= Gamecube, Wii
RE2= PS1, PS3, PC
RE Code Veronica= PS2, Xbox 360, gamecube, PS3
RE3= PS1, PS3, PC
RE Revelation= Nintendo 3ds

the less scary RE games( more to action shooter games) list:

RE4= PS2, PS3, XBOX 360, PC ,Wii
RE5= PS3, XBOX 360, PC
RE6= PS3, XBOX 360, PC

There are many more that I don't mention, but if you want to play the basic RE games,and to understand the development of the RE story evolution , all off this game I listed is necessary to play. My favorite still RE1! I never have a chances to play RE1 remake, RE0 and Revelation :( , coz dont have wii and 3ds

there
Reply
:iconrescue-cat:
Rescue-Cat Jan 9, 2013  Hobbyist Writer
Ooohh, RE4 is less scary? Then I can't wait to try the others, if I ever find them! Well, I don't have Gamecube, 3DS or Wii, but I can play RE1, RE2, RE Code Veronica, RE3, RE4, RE5 and RE6, then! And I have 4 for PS2 and 6 for Xbox. Lovely! =D Lol, I still have trouble with chainsaw people XD I love Ashley in RE4, though, she's so cute!
Reply
:iconamirulhafiz:
amirulhafiz Jan 9, 2013  Hobbyist Filmographer
haha, If you want to defeated the chainsaw man easily, use the incendiary grenade, this make him stop walking as he burn, on that time shoot him till death, remember keep your distance, the difficult part to defeated him is he move too fast towards you, if you stay to close there is NO WAY you going to survive! haha XD. Yes Ashley is cute :D but she is annoying sometimes lol
Reply
Add a Comment: